sobota, 5 grudnia 2015

UOKiK może zablokować sklep internetowy

W związku z licznymi sygnałami od klientów sklepu internetowego standardgsm.com, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wystąpił z wnioskiem o zablokowanie strony internetowej przedmiotowego sprzedawcy.

Urząd ustalił, że treści na stronie i w regulaminie są sprzeczne z prawem i, mimo wezwań, nie zostały zmienione przez przedsiębiorcę. Standardgsm.com. m.in. nie informuje klientów o tym, że cena nie uwzględnia cła ani podatków. Nie wiadomo także, kto tak naprawdę sprzedaje produkty. Dlatego Urząd zdecydował się wystąpić do firmy hostingowej o zablokowanie strony. 

Oczywiście dostępność strony internetowej przedsiębiorcy nie wpływa jednak w żaden sposób na obowiązywanie zawartych z nim umów. Klienci, którzy zapłacili za towar, ale go nie otrzymali są odsyłani przez sprzedawcę do Urzędu w celu otrzymania dalszych wyjaśnień. Standardgsm.com podaje jako adres kontaktowy adres jednego z departamentów w Urzędzie ddk@uokik.gov.pl.

UOKiK oświadcza, że nigdy nie pośredniczy w transakcjach między konsumentem a przedsiębiorcą. Mimo zawieszenia strony internetowej, sprzedawca musi wywiązać się ze wszystkich transakcji. Jeżeli jednak konsument wpłacił pieniądze i nadal nie otrzymał towaru, powinien zawiadomić odpowiednie instytucje – Policję lub Prokuraturę. Przypominamy, że przedsiębiorca powinien zrealizować zamówienie w ciągu 30 dni, chyba że umowa przewiduje inny termin, który nie powinien być nadmiernie wydłużony. W razie opóźnienia - konsument może wyznaczyć dodatkowy termin na dostawę, a po jego upływie odstąpić od zawartej umowy i żądać zwrotu pieniędzy.

W związku z napływającymi od konsumentów sygnałami, UOKiK rozważa również zawiadomienie Prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz